Ce înseamnă SEO?

Imaginează-ți pentru o clipă că ești bibliotecar. Nu ești însă orice bibliotecar, ci ești bibliotecarul tuturor cărților de pe planetă. Oamenii depind de tine în fiecare zi pentru a găsi exact cărțile de care au nevoie. Cum te descurci? Sună compleșitor și probabil că este. Probabil că vei avea nevoie de un sistem. Ai nevoie să știi ce cuprinde fiecare carte în parte și cum relaționează cărțile între ele. Sistemul tău trebuie să poată cuprinde extrem de multă informație și să furnizeze cele mai bune răspunsuri pentru multe întrebări. Nu este deloc ușor.

Motoarele de căutare, precum Google sau Bing, sunt bibliotecarii internetului. Sistemele lor colectează informații despre toate paginile de pe internet, pentru a ajuta utilizatorii să găsească exact lucrurile de care au nevoie. Fiecare dintre aceste motoare de căutare are o rețetă secretă, numită algoritm, pentru a transforma toate aceste informații în rezultate utile de căutare.

Acum, dacă ai un website, rezultatele acestor căutări contează cel mai mult. Ca o consecință al conținutului bine structurat, al unor experiențe deosebite ale utilizatorului atunci când îți vizitează pagina, al unui design antrenant, atunci când paginile tale se găsesc în partea superioară a acestor rezultate, vei putea fi găsit de mai multe persoane. Cheia spre succesul clasării bune în rezultatele motoarelor de căutare constă în ingredientele de care Google sau Bing au nevoie pentru a afișa rețeta potrivită. Procesul realizării acestor ingrediente se numește Search Engine Optimization sau SEO.

Așa cum probabil îți imaginezi, multe dintre aceste ingrediente sunt destul de bine cunoscute de majoritatea celor ce activează în mediul online. Hai să aruncăm o privire la fiecare dintre ele.

1. Cuvintele contează

Motoarele de căutarea iau în calcul fiecare cuvânt folosit pe internet. În acest fel, atunci când cineva caută, să zicem, „reparații laptop”, motoarele de căutare reușesc să micșoreze numărul de rezultate afișate în funcție de aceste cuvinte.

2. Titlurile contează

Fiecare pagină de pe internet are un titlu oficial. Probabil că de multe ori nici măcar nu-l remarci, pentru că este în cod. Motoarele de căutare pun mare preț pe titlul paginii, pentru că ele rezumă de cele mai multe ori conținutul paginii în sine, la fel cum o face, poate, titlul unei cărți sau al unui capitol al unei cărți.

3. Linkurile dintre pagini contează

Atunci când o pagină furnizează o legătură spre o altă pagină, de obicei se întâmplă ca o recomandare, comunicând cititorilor că pagina spre care este introdusă legătura are informații bune. O pagină cu foarte multe linkuri îndreptate spre ea arată bine pentru motoarele de căutare. Uneori, apar oameni care vor să păcălească motoarele de căutare, creând linkuri haotic, multe și fără relevanță, adunate de peste tot pe inernet, toate spre propria pagină de internet. În mod normal, motoarele de căutare detectează un site cu multe linkuri și acordă întâietate site-urilor cu o reputație și o autoritate mai bună.

4. Cuvintele folosite în interiorul linkurilor contează

Dacă folosești, de exemplu, „siteul acesta are o mulțime de cărți bune”, motoarele de căutare pot stabili faptul că site-ul spre care este îndreptat linkul conține informație despre cuvântul „cărți”. În acest fel, atunci când cineva va căuta cuvântul „cărți”, acel site va fi destul de sus în clasament.

5. Reputația contează

Motoarele de căutare preferă site-urile cu o reputație bună. Paginile ce figurează constant în căutări cu informații noi și de calitate, cu un număr în creștere de linkuri îndreptate spre ele, pot fi considerate staruri în devenire și sunt situate destul de bine în căutări.

Acestea sunt doar bazele SEO, iar algoritmurile sunt rafinate și schimbate cel puțin în fiecare an. Un SEO bun constă în capacitatea de a furniza conținut de calitate, care să determine alți utilizatori ai internetului să te recomande, cuprinzând toate ingredientele considerate bune de motoarele de căutare, pentru a-și elabora rețetele complexe.

Acesta a fost un scurt rezumat despre ceea ce înseamnă SEO. Poate sună complicat pentru unii, însă un lucru este clar:

Dacă aveți conținut de calitate, nu vă temeți, veți avea parte de satisfacții. Pentru că, așa cum se spune în online, „content is king”!

Acest articol a fost adăugat în categoria SEO. Bookmark permalink.